[Lpi-de] LPI Board

Torsten Scheck torsten.scheck at gmx.de
Fri Apr 11 08:42:33 EDT 2003

On 04/11/03 14:27, Andi wrote:
> Tag,
>
> hab da was "interresantes gefunden.
> http://lpiboard.weblore.de/
> Sollte sich da nicht vielleicht mal einer mit dem Admin unterhalten?
> Da die ganze sache anscheinend noch recht jung ist, hätten wir jetzt
> wohl noch die groesste Cance Einfluss zu nehmen.
> Oder seh ich das nen bischen zu ernst?
> ich hätte ja gerne mit denen gesprochen habe auber glaube ich einwenig
> zu wenig ahnung von dem ganzen.
> Aber eigendlich doch ne gute Idee oder?

Der Initiator hat bei LPI schon höflich angefragt:

Manfred Kress wrote:
>Hallo,
>
>my name is Manfred Kress.
>
>I was searchin for a Webboard to meet other people preparing for the
>LPI exam, but I could not find anything. So I startet to built up this
>community.
>
>I would be pleased if you would tell me your opinion about this idea or
>perhaps you could even link this site.
>
>http://www.lpiboard.weblore.de
>
>Thank you
>
>Manfred Kress / Germany

Meine Meinung dazu habe ich innerhalb LPI, Inc. schon kundgetan:

---------8<---------8<---------8<---------8<---------
A message board is a nice thing, as many candidates don't want to
struggle with a mailing list.

But here's also the problem: having many remote boards in all kind of
languages the possibility of questions about exam items increases, and
the ability of LPI staff to proctor these activities is decreasing.

I'd prefer German candidates to use the lpi-de at lpi.org list for all
questions. But giving him a negative answer could be called censorship.

We could offer him to take part in the lpi-de activities. Making him a
part of the German LPI community could make sure that he moderates the
board the way we'd do it.
---------8<---------8<---------8<---------8<---------

Bisher kam keine Reaktion von anderen Staff-Mitgliedern. Ich gebe das
Problem einfach mal zur weiteren Diskussion frei:

Wie sollen wir sowas handhaben?

@Andi: Gerne kannst Du mit ihm Kontakt aufnehmen. Vielleicht weiss er ja
noch nichts von der deutschen Mailing-Liste. Am besten Du lädst ihn in
die Liste ein, damit wir mit ihm zusammenarbeiten können.

Torsten

--
Torsten Scheck, LPIC-1
Software Engineer     | private
Torsten.Scheck at sot.de | Torsten.Scheck at gmx.de
+49 (0)6261 8930-14   | +49 (0)6293 1321